Thomas Gyldal, KL

Vi har en stærk folkeskole, hvor børn trives, og som 9 ud af 10 forældre er tilfredse med. Det er vigtigt, at kommunerne går sammen om at fortælle alle de gode historier, der er om folkeskolen. Alliancen mellem landets største kommuner, Danske Skoleelever og KL er et vigtigt samarbejde, som er med til at styrke det stærke fællesskab, som folkeskolen danner ramme om.

Susanne Crawley, Odense Kommune

Det Danmark, vi kender, er skabt af mennesker, der har gået i folkeskole. Her møder man de værdier, vores samfund bygger på - tillid, tryghed, tolerance og solidaritet – og samlet set er folkeskolen det største og i mine øjne også vigtigste fællesskab, vi har. Det skal vi holde fast i og give gode rammer, og det gør vi blandt andet ved at arbejde sammen om at løfte dagsordenen

Steen Bundgaard, Randers

Folkeskolen tilhører os alle, og den er for alle. Forældre skal oplyses om, at folkeskolerne kan en helt masse godt, så de får et godt grundlagt for aktivt at tilvælge deres lokale folkeskole. Derfor er det så vigtigt, at vi står sammen om at sætte fokus på, hvad vores folkeskoler står for og kan, så vi kan få flere til at vælge folkeskolen

Thomas Medom, Aarhus

Som forældre ønsker vi det bedste for vores børns læring og trivsel, og hvad er stærkere end at indgå i et af de største, vigtigste og mest værdifulde fællesskaber, vi har i Danmark? ”Flere i Folkeskolen” udtrykker en fælles ambition om at dele Folkeskolens styrke og kraft. Folkeskolen er viden, kloge lærere og pædagoger, kreative tanker og at lære at respektere hinanden. Folkeskolen er legeaftaler og kammerater lige om hjørnet. Folkeskolen er mangfoldig. I Aarhus har vi søsat initiativet #RartAtVære, der fortæller den lokale historie om folkeskolen. Jeg synes, vi skal værne om folkeskolen ved at vælge den.

København, Jesper Christensen

KL, Thomas Gyldal

Danske Skoleelever, Thea Enevoldsen